sajatnaplomjegyzet

sajatnaplomjegyzet

Nyugdíjbiztositás 2022.08.07.

2022. augusztus 07. - Salizoli

Megint nyugdíjbiztositás,folytatva az elözö posztot.

Leszek egy kicsit elfogult ezzel a termékkel kapcsolatban ugyan is 2014-töl van,akkor még nagyon gyerek cipöben jártam mint termék ismeret valamint a befektetéseket illetően,bár volt egy alapismeretem pénzügyi tudatosság terén ,volt mit fejlesztenem magamon.

Ennek tudható be hogy drágán kötöttem meg az ügynök,túl jót akart,vagy magasabb jutalékot ,de brutál magas kockázatival ezért nem sok összeg ment a befektetésbe.

Ez a termék a genarali G75 clavis termék volt,TKM ha jól emlékszem viszonylag alacsony volt(nem a maihoz képest)

Közel 5%TKM ha részvény,alacsonyabb érték az meg 1,80% volt azt hiszem az meg a kötvényt és a pénzpiaci alapokat jelenti,most is igy van tól ig érték az elsö szám a kötvény második a részvényt jelenti.

Mivel a szerzödés különös feltételei azt irták elö hogy 3 évig nem lehet módosítani a kockázati részen ezért 2014-ben,novemberben(akkor van a  szerzödés évfordulója,egy másik tanácsadóval aki teljesen más hozzá állású az ügyfélhez le vitte egy minimális összegre mint a kockázati havi díját ami egy úttal a kifizetendö összeget is a kockázati részének,ez úgy nézett ki hogy elötte kb 9 millió forint volt a kockázati rész és kb fizettem közel 7 ezer forintot,ja azt nem irtam hogy az összesen fizetett díjam,amivel elkezdtem a szerzödést fizetni az 12500ft volt.

Ez 2017-után úgy nézett ki hogy a kockázati rész le lett csökkentve 500 ezer forintra és havonta pár száz forint volt  a díja ami lényeges hisz igy több jutott  a befektetésre,ezért nem mindegy kivel köti az ember.

Nagyon szimpatikus volt aki nagyon sokat segített az átláhatóság terén,még ha brutál fejnehéz a termék akkor is,természetesen a második pénügyi tanácsadóra gondoltam.

A termékkel kapcsolatban is és az Ul-el kapcsolatban sok értékes információt kaptam,érdekelt tehát meg is jegyeztem: pL:-ezt a terméket (G75) nem szokták megkötni nyugdíjbiztositásként(ha lelki ismeretes az ügynök.

Ennek a terméknek 15 év a 100% os vissza vásárlása(2017 elött kötöttnél),saját szavait idézve kicsit drága termék,mert úgy általába 10 évre lövik be az ul-biztositást,ez egy kicsit drágább 15 év a minimum,ameddig meg kell tartani a szerződést,ez is meg változott a 2017 töl kötött szerződésnél, mert az aktuális egyenleg a vissza vásárlási összeg ha felmondja idő elött a szerződést.

Vissza térve drága vagy kevésbé olcsó témára, szerződést ápolni kell,nem rögtön meg szüntetni mert azzal veszteséget okozok magamnak és még egyébb költség vonzata is lehet amit rögtön érvényesitenek joggal hiszen szerződést szegek meg azzal hogy idő elött felmondom pl a le nem vont kezdeti díjat ezeknél a régebbi szerződéseknél.

A szerződés kezdeti díjat pontosabban kezdeti költséget elkülönit és abból vonja le a költségeket igy ennél a 2017 elött kötött szerződésnél nulla forintot kaptam volna,szemben a 2017 ben kötöttel ahol az egyenleget kaptam volna vissza,ez a kezdeti díj régebben akár jó pár év is lehetet és ha nem látja át így a szerződését,abból is lehet csalódott ügyfél,utána jön a felhalmozási egységek a havi díjból való levonása a szerződés kezdete óta.

A kezdeti egységek százalékos megosztása a szerződés különös feltételeiben megtalálható a kondíciós listában ,ezek úgyan úgy amikor online szerződés kezelő felületen a biztositónak meg lehet nézni, szinte bármelyik nap,azt láttam hogy évek telnek és egyre magasabb ősszeg van felhalmozási egységben.

süti beállítások módosítása