sajatnaplomjegyzet

sajatnaplomjegyzet

Melyik a legjobb nyugdíj megtakarítás?

2023. július 30. - Salizoli

Ezt mindenkinek magának kell mérlegelnie,ugyan is ami nekem jó az nem biztos hogy a másiknak is jó!

Elfogult leszek és nem konzervativ befektető,szeretem ha szabadon dönthetek a portfolió ősszetételéről,nem szeretem ebből kifolyólag a kötött portfolió csomagot mint az önyupnál,mondom ezt úgy hogy van ilyen termékem.

Arról nem is beszélve hogy a korhatár emelés esetén követi a nyugdíjkorhatárt.

Ezért szeretem a nyugdíjbiztositást,mert az aláíráskor érvényes nyugdíjkorhatár érvényes rá hiába emelik.

Elfogult leszek és vagyok is a nyigdíjbiztositás irányába okok: 1,Magasabb hozam érhető el a befektetés szabadsága miatt,ugyan is a magyar gazdaságtól független portfoliót állitható őssze és nem 3 portfolió csomag van mint az önyupnál,általában min 15 befektetési alap van kockázati besorolás szerint.

2,Ami nagyon fontos kiemelni a kötelező indexálás,ami az önyupnál ismeretlen fogalom.Szerzödésben rögzitett indexálástól mindig el lehet térni,mert évforduló elött a biztositó ki küldi az index levelet,már szerencsére elektronikusan,és ott 3 indexálási ősszeget közül lehet választani,az egyik az alap ami a szerzödés szerint van meghatározva,és  a további kettő az 15% és 20% is lehet de ha az infláció magasabb az is kompenzálja az hosszú táv és ha lehetséges az eseti befizetés.

3,Bónusz,adójóváírás,hozam,indexálás,reálértéken ezek igy együtt is többet tesz hozzá már látható mint az önyup,nagyon fontos hogy a bónuszok ne a szerzödés végén nem sokkal kapja az ember ha nem jól elosztva az elején pl 3 évente kapja az ember mint például a generali G75 clavis-nál,ami nekem már 2014 óta van meg és meg vagyok elégedve vele,tudom hogy a bónúsz az a költségek vissza csepektettése de akkor is jól jön ha ez mégy úgy nevezett drága termék mert 2017-elötti az etikus termékek megjelenése elött lett kötve,de mivel megtartom és kapok vissza belőle ezért mindjárt nem olyan drága,mert bőven van ideje a költségeket kidolgoznia,ezt látom is amikor rendszeresen nézem a portfoliómat és az ősszeget látom hogy nagyon kis része van csak már kezdeti befektetési egységben. 2023.07.30.

 

                                                                      

süti beállítások módosítása